miercuri, 25 noiembrie 2009

IMPORTANT! DATELE CONCURSURILOR SCOLARE

CONCURSURILE SCOLARE 2009 – 2010



OLIMPIADA DE ISTORIE:

ETAPA PE SCOALA – DECEMBRIE 2009
ETAPA PE LOCALITATE – 13 FEBRUARIE 2010
ETAPA JUDETEANA – 13 MARTIE 2010 – GR. SC. ADM. SI DE SERVICII “VICTOR SLAVESCU” PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 7 – 11 APRILIE 2010 – BACAU


SESIUNEA DE COMUNICARI SI REFERATE STIINTIFICE ALE ELEVILOR:

ETAPA JUDETEANA – 21 APRILIE 2010 – C.N. MIHAI VITEAZUL PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 14-16 IUNIE 2010 - FOCSANI



CONCURSUL MEMORIA HOLOCAUSTULUI :

ETAPA JUDETEANA –14 APRILIE 2010 – LIC. DE ARTA PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 19-22 IULIE 2010 - BRASOV


CULTURA SI CIVILIZATIE ROMANESCA:

ETAPA JUDETEANA - 24.FEBRUARIE 2010 – LIC. “AUREL VLAICU” BREAZA
ETAPA NATIONALA – 30 MAI – 2 IUNIE 2010 – DEVA, JUD. HUNEDOARA



ISTORIE SI SOCIETATE IN DIMENSIUNE VIRTUALA:


1. ETAPA JUDETEANA – 31 MARTIE 2010 – C. N. “AL. I. CUZA’ PLOIESTI

luni, 23 noiembrie 2009

modificari in vederea inscrierii la gradele didactice

METODOLOGIA FORMĂRII CONTINUE A PERSONALULUI DIDACTIC DIN ÎNVĂŢĂMÂNTUL PREUNIVERSITAR
aprobată prin Ordinul Nr. 5720 / 20.10.2009

Modificări faţă de Metodologia nr. 3770 / 19.05.1998

Definitivat

Pentru înscrierea la examenul de acordare a definitivării în învăţământ, candidaţii trebuie să obţină calificativul de cel puţin „bine” la aprecierile anuale şi la inspecţiile şcolare din anii anteriori înscrierii, dacă acestea au avut loc.
Cadrul didactic înscris la examenul pentru definitivarea în învăţământ care nu a putut susţine probele de examen datorită unor motive temeinice, susţinute cu documente, poate să susţină probele respective în sesiunea din anul şcolar următor, cu aprobarea inspectoratului şcolar. În acest caz, sesiunea de examen la care nu s-a putut prezenta nu se însumează la cele 3 sesiuni, permise în cel mult 5 ani.
Înscrierea la examenul pentru acordarea definitivării în învăţământ se face pe bază de cerere, însoţită de dosarul de înscriere, în fiecare an, în perioada 1 octombrie – 31 octombrie, pentru sesiunea din anul şcolar respectiv, la conducerile unităţilor de învăţământ, care vor verifica existenţa şi legalitatea documentelor din dosarele de înscriere. Dosarele cadrelor didactice înscrise la examenul de definitivare în învăţământ, care îndeplinesc condiţiile legale, vor fi înaintate de către conducerile unităţilor de învăţământ inspectoratelor şcolare, unde vor fi înregistrate oficial cu număr şi dată.
Cererile de înscriere vor fi supuse aprobării consiliului de administraţie al inspectoratelor şcolare de către inspectorul cu probleme de perfecţionare şi formare continuă.
Inspecţia specială se efectuează la 4 activităţi didactice, se notează cu o singură notă, de la 10 la 1, exprimată prin numere întregi sau zecimale şi este valabilă numai pentru anul şcolar în care a fost efectuată. Nota minimă de promovare a inspecţiei speciale este 7. Nota acordată la inspecţia specială nu poate fi contestată.

Gradul II

Pentru aprobarea înscrierii la examenul de obţinere a gradului didactic II, candidatul trebuie să obţină calificativul de cel puţin „bine” la aprecierile anuale şi la inspecţiile şcolare, dacă acestea au avut loc, din ultimii 2 ani de activitate premergători înscrierii.
Cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile legale şi doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic II vor solicita efectuarea primei inspecţii curente, printr-o cerere tip, în perioada 1 – 31 octombrie a anului premergător depunerii dosarului de înscriere. Conducerile unităţilor de învăţământ vor înainta cererile către inspectoratul şcolar judeţean, unde vor fi înregistrate oficial şi supuse validării consiliului de administraţie.
Înscrierea la examenul pentru acordarea gradului didactic II în învăţământ se face pe bază de cerere, însoţită de dosarul de înscriere, în fiecare an, în perioada 1 octombrie – 31 octombrie, pentru sesiunea din anul şcolar următor, la conducerile unităţilor de învăţământ, care vor verifica existenţa şi legalitatea documentelor din dosarele de înscriere. Dosarele cadrelor didactice înscrise la examenul de definitivare în învăţământ, care îndeplinesc condiţiile legale, vor fi înaintate de către conducerile unităţilor de învăţământ inspectoratelor şcolare, unde vor fi înregistrate oficial cu număr şi dată.
Cererile de înscriere vor fi supuse aprobării consiliului de administraţie al inspectoratelor şcolare de către inspectorul cu probleme de perfecţionare şi formare continuă.
Directorii unităţilor de învăţământ vor transmite inspectoratelor şcolare, în perioada 7 – 14 iunie a fiecărui an, procesele verbale de inspecţii curente şi speciale derulate în anul şcolar respectiv, în copie autentificată prin ştampila şi semnătura conducătorului unităţii şcolare în care s-a efectuat inspecţia; fiecare proces verbal va fi însoţit de un document din care să rezulte vechimea la catedră a cadrului didactic.
Inspecţia specială se efectuează la 4 activităţi didactice, se notează cu o singură notă, de la 10 la 1, exprimată prin numere întregi sau zecimale şi este valabilă numai pentru anul şcolar în care a fost efectuată. Nota minimă de promovare a inspecţiei speciale este 8. Nota acordată la inspecţia specială nu poate fi contestată.

Gradul I

Pentru aprobarea înscrierii la examenul de obţinere a gradului didactic I, candidatul trebuie să obţină calificativul de cel puţin „foarte bine” la aprecierile anuale, la inspecţia curentă şi la inspecţiile şcolare, dacă acestea au avut loc, din ultimii 2 ani de activitate premergători înscrierii.
Cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile legale şi doresc să se înscrie la examenul pentru acordarea gradului didactic II vor solicita efectuarea primei inspecţii curente, printr-o cerere tip, în perioada 1 – 31 octombrie a anului premergător depunerii dosarului de înscriere. Conducerile unităţilor de învăţământ vor înainta cererile către inspectoratul şcolar judeţean, unde vor fi înregistrate oficial şi supuse validării consiliului de administraţie.
Directorii unităţilor de învăţământ vor transmite inspectoratelor şcolare, în perioada 7 – 14 iunie a fiecărui an, procesele verbale de inspecţii curente şi speciale derulate în anul şcolar respectiv, în copie autentificată prin ştampila şi semnătura conducătorului unităţii şcolare în care s-a efectuat inspecţia; fiecare proces verbal va fi însoţit de un document din care să rezulte vechimea la catedră a cadrului didactic.


IMPORTANT: Cadrele didactice care doresc să se înscrie la gradele didactice II şi I în octombrie 2010, vor depune în perioada 2 – 15 decembrie 2009 o cerere tip la conducerea şcolii, prin care vor solicita preînscrierea la aceste grade didactice. În perioada 5 – 15 ianuarie 2010, conducerile unităţilor de învăţământ, prin responsabilii FCDP din şcoli, vor înainta cererile către inspectoratul şcolar judeţean, unde vor fi înregistrate oficial şi supuse validării consiliului de administraţie. În semestrul al II-lea al anului şcolar 2009 – 2010 se vor efectua inspecţiile curente (IC1), care se vor depune la dosarul de înscriere în luna octombrie 2010.




Programele de perfecţionare o dată la 5 ani

Evaluarea şi validarea achiziţiilor dobândite de personalul didactic prin diferite programe şi forme de organizare a formării continue / perfecţionării se efectuează prin sistemul de recunoaştere, echivalare şi acumulare a creditelor profesionale transferabile.
Personalul didactic, precum şi personalul de conducere, de îndrumare şi control din învăţământul preuniversitar participă, o dată la 5 ani, la un program de perfecţionare.
Personalul didactic din învăţământul preuniversitar trebuie să acumuleze la intervale de 5 ani un minimum de 90 de credite profesionale transferabile. Acestea se pot obţine prin:
a) participarea la un program de perfecţionare o dată la 5 ani, de 30-90 de credite, acreditat de CNFPIP;
b) participarea la alte programe şi forme de organizare a perfecţionării / formării continue a personalului didactic.

Condiţia participării la un program de perfecţionare o dată la 5 ani se consideră integral îndeplinită în următoarele situaţii:
a) pentru personalul didactic care a obţinut, în intervalul respectiv, definitivarea în învăţământ sau grad didactic;
b) pentru personalul didactic din învăţământul preşcolar şi din învăţământul general obligatoriu care a absolvit, în intervalul respectiv, studii universitare de masterat, în domeniul de specialitatea sau în domeniul Ştiinţele educaţiei, cu condiţia ca suma creditelor la licenţă şi masterat să fie de cel puţin 300 de credite;
c) pentru personalul didactic din învăţământul preşcolar şi din învăţământul general obligatoriu care a absolvit, în intervalul respectiv, studii universitare de masterat, în domeniul de specialitate sau în domeniul Ştiinţele educaţiei pentru care nu este menţionat numărul de credite;
d) pentru personalul didactic care a absolvit, în intervalul respectiv, studii universitare de doctorat în domeniul de specialitate sau în domeniul Ştiinţele educaţiei;
e) pentru personalul didactic care a absolvit, în intervalul respectiv, un program de conversie profesională în învăţământ prin studii postuniversitare cu durata de minimum 3 semestre;
f) pentru personalul didactic care a absolvit, în intervalul respectiv, un curs postuniversitar didactic cu durata de trei semestre.
In cazul personalului didactic care nu se află în nici una dintre situaţiile de mai sus, este obligatorie obţinerea, în intervalul de 5 ani, a cel puţin 30 de credite dintr-un program de formare continuă acreditat de CNFP. Diferenţa până la 90 de credite poate fi acoperită prin acumularea de credite profesionale pe baza următoarelor echivalări:
a) se echivalează cu 60 de credite absolvirea, în intervalul respectiv, a unui curs postuniversitar didactic cu durata de 2 semestre;
b) se echivalează cu 45 de credite absolvirea, în intervalul respectiv, a unui curs postuniversitar profesional în specialitate cu durata de 3 semestre;
c) se echivalează cu 30 de credite absolvirea, în intervalul respectiv, a unui curs postuniversitar profesional în specialitate cu durata de 2 semestre sau a unui curs postuniversitar didactic cu durata de 1 semestru;
d) se echivalează cu 10 credite absolvirea, în intervalul respectiv, a unui curs postuniversitar profesional în specialitate cu durata de 1 semestru.

METODOLOGIA MEMORIA HOLOCAUSTULUI

Nr. 43246 bis/23.09 2009
APROB
SECRETAR DE STAT,
Adriana Doina Pană
AVIZ
DIRECTOR GENERAL,
Liliana Preoteasa
METODOLOGIA ORGANIZĂRII ŞI DESFĂSURĂRII CONCURSULUI NAŢIONAL "MEMORIA HOLOCAUSTULUI"
Argument
În actul final de acuzare în cadrul procesului de la Nürenberg, intentat conducătorilor nazişti, se menţiona: "Cele mai bestiale crime au fost plănuite şi săvârşite de nazişti împotriva evreilor. Istoria nu cunoaşte crime îndreptate simultan împotriva unei mase de oameni, crime săvârşite cu asemenea cruzime premeditata."
Cunoaşterea şi conştientizarea, de către copii si tineri, a istoriei Holocaustului, constituie motivaţia fundamentală a demersului educaţional propus de către Direcţia Generala pentru Învăţământ Preuniversitar din cadrul Ministerului Educaţiei si Cercetării, prin acest concurs naţional.
"Memoria Holocaustului" constituie, totodată, un răspuns oportun în plan educaţional, cerinţei actuale de formare a viitorului cetăţean al spaţiului european, în perspectiva apropiatei integrări a ţării noastre în Uniunea Europeana.
Consideram că propunerea noastră este cu atât mai necesară cu cât, în lumea contemporană, asistam încă la manifestări de rasism, antisemitism, discriminare, violenţă, intoleranţă, acţiuni ale extremei drepte, ale mişcărilor neofasciste şi xenofobe.
Concursul Naţional "Memoria Holocaustului" va fi organizat de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, în colaborare si parteneriat cu Biroul de Informare al Consiliului Europei la Bucureşti, cu Asociaţia de Prietenie România – Israel, cu Asociaţia Evreilor Români Victime ale Holocaustului (AERVH)

MINISTERUL EDUCAŢIEI, CERCETĂRII ŞI INOVĂRII
Direcţia Generală Educaţie Timpurie Şcoli, Performanţă şi Programe
Str. G-ral Berthelot nr. 28-30, sector I, Bucureşti
Tel 405 62 24, fax: 313.55.47
1
2. Obiectivele concursului
-Prezentarea şi conştientizarea problematicii Holocaustului, a semnificaţiei acestuia ca o încălcare brutală, gravă a primului drept al omului – dreptul la viaţă.
-Formarea şi dezvoltarea, la elevi, a comportamentului tolerant, democratic, a spiritului civic, a deprinderilor de participare la o comunitate fără manifestări de rasism, antisemitism, violenţă, discriminare, intoleranţă.
-Evaluarea competenţelor elevilor de raportare şi valorizare a modului în care mass-media prezintă acest moment istoric.
-Cunoaşterea şi interpretarea surselor istorice
-Evaluarea modalităţilor originale de exprimare plastică a elevilor.
Etapele concursului
-etapa judeţeană, municipiul Bucureşti – luna aprilie
-etapa naţională 12-15 iulie 2010, Braov, judeţul Braşov. La etapa naţională se califică câte un elev de gimnaziu şi un elev de liceu.
Durata probelor de concurs
Durata probelor este de două ore la gimnaziu şi de trei ore la liceu
Probele de concurs
a)pentru gimnaziu:
La ambele probe ale concursului reprezentrea este individuală. Pot participa numai elevi din clasa a VII-a.
Probele de concurs constau în:
-probă scrisă de evaluare a cunoştinţelor însuşite din manualele de istorie şi bibliografia referitoare la problematica Holocaustului.
-elaborarea unui afiş, poster sau lucrare plastică (dimensiunea 60 x 90); pot fi folosite decupaje de presă, materiale printate, fotografii, copii xerox, acuarele etc., precum şi materiale pregătite înaintea începerii probei. Realizarea efectivă a lucrării în tehnica colajului sau oricare alte tehnici grafice se va face în timpul concursului. Tema lucrării va fi centrată pe Holocaust.
b)pentru liceu:
La ambele probe ale concursului reprezentarea elevilor este individuală. Pot participa elevi din clasele a X-a sau a XI-a.
Probele de concurs constau în:
-probă scrisă de evaluare a cunoştinţelor conţinute în manualele de istorie şi bibliografia referitoare la problematica Holocaustului;
-comentariu, oral pe baza unui material de presă scris sau a unui film documentar.
-la etapa judeţeană/municipiul Bucureşti, atât pentru gimnaziu cât i pentru liceu subiectele, sub formă de grilă, sunt realizate de comisia de organizare şi evaluare judeţeană
5. Evaluarea probelor
La gimnaziu:
Evaluarea probelor va fi realizată de o 1 comisie de specialitate formată din 4 profesori:
2
-proba scrisă este evaluată de 2 profesori de istorie -gimnaziu
-proba practică este evaluată de un profesor de arte vizuale şi de un profesor de istorie-gimnaziu
La liceu:
Evaluarea probelor va fi realizată de o 1 comisie de specialitate formată din 4 profesori
-proba scrisă este evaluată de 2 profesori de istorie-liceu
-comentariul de presă/film este evaluat de 1 profesor de limba şi literatura română şi un profesor de istorie de liceu.
Evaluarea fiecărei probe se face cu un punctaj de la 10 la 100..
La etapa naţionala, în caz de egalitate a punctajelor finale a doi sau mai mulţi participanţi, ierarhia finală, în vederea premierii, va fi stabilită, prin luarea în considerare a celui mai mare punctaj la proba de cunoştinţe. Dacă şi în acest caz există egalitate ierarhia finală, în vederea premierii, va fi stabilită ţinând cont de punctajul obţinut de participanţi la etapa judeţeană.
7.Componenţa comisiilor
a.la nivel judeţean,
. Comisia de evaluare va fi aprobată de către inspectoratul şcolar general/al municipiului Bucureşti. Comisia este compusă din:
-preşedinte- un inspector şcolar general adjunct
-vicepreşedinte- inspectorul şcolar de specialitate din judeţ/municipiul Bucureşti;
-1 secretar, un profesor pentru ambele subcomisii( gimnaziu, liceu);
- 8 membri, profesor cu experienţă în astfel de activităţi (4 pentru disciplina istorie, unul pentru disciplina limba şi literatura română şi unul disciplina arte plastice).
b.la nivel naţional
Componenţa comisiei va fi aprobată de conducerea
M. E.C.I. Comisia este formată din:
-preşedinte, cadru didactic din învăţământul universitar;
-vicepreşedinte, inspectorul general de istorie din M.E.C.I.
-1 secretar - profesor cu experienţă în astfel de activităţi, pentru ambele subcomisii(gimnaziu, liceu);
-8 membri, profesori de specialitate (4 pentru disciplina istorie, unul pentru disciplina limba şi literatura română şi unul disciplina arte plastice).
- Atât în comisia judeţeană, cât şi în cea naţională nu pot participa cadrele didactice care au elevi în concurs.
3 4
8. Dispoziţii finale
Până la data de 30 aprilie 2010, vicepreşedinţii comisiilor judeţene/municipiul Bucureşti sunt obligaţi să trimită la M.E.CI-D.G.E.T.P.P.,în atenţia inspectorului de istorie, Doru Dumitrescu, următoarele date: numele şi prenumele elevilor de gimnaziu şi liceu calificaţi pentru etapa naţională, clasa, unitatea şcolară de la acesta provine, punctajul obţinut, profesorul/profesorii care l-au pregătit. Materialele trimise vor avea semnătura inspectorului şcolar general şi a vicepreşedintelui comisiei judeţene. Informaţiile vor fi trimise prin fax la numărul 021/ 313 5547 sau 021/311.23.81.
Premiile si diplomele pentru locurile I, II si III vor fi acordate în conformitate cu normele din articolul 47 din Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursurilor şcolare (OMEC Nr. 3109/2002).
Eventualele contestaţiile se rezolvă în conformitate cu prevederile art 44 şi 45 din Regulamentul de organizare şi desfăşurare a concursurilor şcolare (OMEC Nr. 3109/2002). Nota acordată iniţial se modifică prin creştere sau prin descreştere dacă, între nota iniţială şi nota de la contestaţii, există o diferenţă de cel puţin 10 puncte ( în cazul sistemului de notare de la 0 a 100). Hotărârile comisiilor de contestaţii, la orice etapă sunt definitive.
Lucrările premiate vor fi păstrate timp de un an de zile în arhiva şcolii sau a inspectoratului care a organizat etapa finală a concursului, dacă există acordul autorului/autorilor.
INSPECTOR GENERAL,
Doru Dumitrescu

CONCURSURILE SCOLARE 2009-2010

CONCURSURILE SCOLARE 2009 – 2010



OLIMPIADA DE ISTORIE:

ETAPA PE SCOALA – DECEMBRIE 2009
ETAPA PE LOCALITATE – 13 FEBRUARIE 2010
ETAPA JUDETEANA – 13 MARTIE 2010 – GR. SC. ADM. SI DE SERVICII “VICTOR SLAVESCU” PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 7 – 11 APRILIE 2010 – BACAU


SESIUNEA DE COMUNICARI SI REFERATE STIINTIFICE ALE ELEVILOR:

ETAPA JUDETEANA – 14 APRILIE 2010 – C.N. MIHAI VITEAZUL PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 14-16 IUNIE 2010 - FOCSANI



CONCURSUL MEMORIA HOLOCAUSTULUI :

ETAPA JUDETEANA – 15 MAI 2010 – LIC. DE ARTA PLOIESTI
ETAPA NATIONALA – 19-22 IULIE 2010 - BRASOV


CULTURA SI CIVILIZATIE ROMANESCA:

ETAPA JUDETEANA - 24.FEBRUARIE 2010 – LIC. “AUREL VLAICU” BREAZA
ETAPA NATIONALA – 30 MAI – 2 IUNIE 2010 – DEVA, JUD. HUNEDOARA

duminică, 15 noiembrie 2009

Fundatia Corneli Coposu

Fundatia Corneliu Coposu initiaza a II-a editie a concursului national "Corneliu Coposu in istorie", care sa va desfasura in perioada 30.11. 2009 - 01.05.2010.
Festivitatea de premiere se va desfasura in data de 23.05.2010, la o locatie care se va anunta ulterior. Regulamentul de organizare a concursului si bibliografia se vor gasi pe site-ul fundatiei: http://www.corneliu-coposu.ro. Corespondenta legata de concurs va fi trimisa pe adresa de e-mail: concurs-ed2@coposu-coposu.ro.

marți, 10 noiembrie 2009

anunt ff. important

In atentia tuturor profesorilor de istorie:

Cei care doresc sa se inscrie la gradele didactice II si I in anul scolar 2010-2011, trebuie sa depuna cerere de inscriere (tip) la inspectorul de specialitate intre 1-15 decembrie 2009, iar inspectia curenta 1 (IC 1) se va susutine in semestrul II al acestui an scolar.

impresii

Miercuri, 4.11.2009, am participat la cercul profesorilor de istorie din zona Slanic. Cercul a fost sustinut la Scoala "Carol I" Plopeni, prof. Panaete Cristina, cu tema "Lumea medievala. Institutia cavalerilor" , la clasa a VI-a.

Pe langa pregatirea de specialitate si metodica remarcabila a doamnei profesoare, am constat implicarea deosebita a conducerii scolii si a colectivului de cadre didcatice din scoala la pregatirea acestei activitati, la care a participat din partea comunitatii locale si domnul primar Nita.
Felicitam pe toti cei implicati si le dorim mult succes si in continuare!